loader
Sokaktaki canlarımızın mamalarını da biz üretiyoruz

Sokaktaki canlarımızın mamalarını da biz üretiyoruz

Kepez Belediyesi, sokak hayvanlarını belediye yemekhanesi ve kreşlerinden çıkan organik yemek atıklarından ürettiği mamalarla besliyor. Üretilen mamalar hem sokaktaki, hem de belediyenin veterinerlik servisindeki kedi ve köpeklerin beslenmesi için kullanılıyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayesinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca başlatılan ‘Sıfır Atık Projesi’ni destekleyen Kepez Belediyesi, proje kapsamında ilçede örnek çalışmalara imza atıyor. Kompost çalışmalarıyla bahçe ve sera atıklarından organik gübre üreterek çiftçisinin yüzünü güldüren Kepez Belediyesi, bir yandan da organik yemek atıklarından da sokaktaki sevimli dostlar için mama üretiyor. Hizmet binası yemekhanesi ve belediye kreşlerinden çıkan yemek atıkları belediye ekipleri tarafından günlük olarak toplanıyor. Yemek atıkları aynı gün içerisinde kedi köpek maması üretimi için makinelere konuluyor ve ardından da üretim sonrasında peletlenerek tüketilebilir hale getiriliyor.

Hem israf önleniyor, hem de sokaktaki hayvanlar besleniyor

Günlük 200 kg kapasiteli üretim makinesi ile mama üretim faaliyetini aralıksız sürdüren Kepez Belediyesi’nin ürettiği mamalar, ilçedeki sokak hayvanları ve belediye veterinerlik servisindeki hayvanların beslenmesi için kullanılıyor. Kepez Belediyesi, ‘Sıfır Atık Projesi’ kapsamında günlük üretilen ekmeğin yüzde 10’unun çöpe atıldığı ülkemizde israfın önüne geçilmesi için de geçtiğimiz aylarda ilçenin belirli noktalarına ‘Bayat Ekmek Toplama Kutuları’ yerleştirmişti.  Bayat ekmek toplama kutularına bırakılan ekmekleri de sokak hayvanları için kuru mamaya dönüştüren Kepez Belediyesi, toplanan ekmekleri Kepezli besicilere de veriyor.  


Etiketler:

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Kepez’i hizmette virüs de durduramadı

Kepez Belediyesi, fen işleri yatırımlarındaki başarısını, pandemi sürecindeki kısıtlamalara rağmen 2020’de de artırarak sürdürdü.

Kepez Belediyesinin, Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, geçmiş yıllardaki gibi 2020’de başarılı bir yatırım dönemini geride bıraktı.<...

 Büyükşehir'den kısıtlamada asfalt mesaisi

Antalya Büyükşehir Belediyesi, sokağa çıkma kısıtlamasında yolların boş olmasını fırsat bilerek hizmet üretmeye devam ediyor. Ekipler, Namık Kemal Bulvarı, Yüzüncü Yıl Bulvarı ve Fatih Caddesi'nde sıcak asfalt serimi ve yol bakım çalışması gerçekleştirdi.

...
Ekrem İmamoğlu İstanbul seçim sonuçları için oy farkını açıkladı

Resmi olmayan seçim sonuçlarına göre İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nı kazanan Ekrem İmamoğlu, FOX TV'de yayımlanan gazeteci İsmail Küçükkaya'nın sunduğu Çalar Saat programına katıldı. İmamoğlu, '17 ilçede geçersiz oyların sayımı bitti. 119 bi...