loader
​Kuru meyve ihracatçıları URGE Projesi ile verimliliğe odaklanacak

​Kuru meyve ihracatçıları URGE Projesi ile verimliliğe odaklanacak

Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirde verimli üretimi ve katma değerli ürün pazarlamasını hedefleyen Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, sektörün güçlü oyuncusu 18 firmayı URGE Projesi’nde buluşturdu.

Ege İhracatçı Birlikleri’nde basın toplantısı düzenleyen, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, "Ticaret Bakanlığımızın desteklediği Uluslararası Rekabetin Geliştirilmesi (URGE) projemiz kapsamında, yaklaşık 8 ay sürecek olan, Yalın Üretim Teknikleri Danışmanlık Faaliyeti başlığı ile yaklaşık 600 bin lira bütçeli bir çalışmayı bugün itibari ile başlatıyoruz." dedi.

URGE Projesi ile verimlilik artışı hedefleniyor

Bugüne kadar gerçekleştirilen URGE projelerinde daha çok yurt dışı pazarlamaya yönelik faaliyetlere odaklandıklarını anımsatan Celep, sözlerine şöyle devam etti: “İhracatı arttırmak yalnızca yeni pazar ve müşteri bulmakla sürdürülebilir kılınamıyor. Aynı zamanda müşteri memnuniyetini sağlamak ve karlılığın da artması gerekiyor. Bu URGE Projesi ile yalın üretim teknikleri ile daha az maliyetle, daha kaliteli üretim hedefliyoruz. Amacımız verimliliği arttırmak olacak.”

URGE Projesinin detayları hakkında bilgi veren Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Celep, “URGE projemiz kapsamında, yaklaşık 8 ay sürecek olan, Yalın Üretim Teknikleri Danışmanlık Faaliyeti başlığı ile yaklaşık 600 bin lira bütçeli bir çalışmayı bugün itibari ile başlatıyoruz. Yalın uygulamalarda amacımız, şirketlere 'balık vermenin ötesinde, balık avlamanın' öğretilmesidir. Projeyle amacımız, fire, hata, müşteri iadesi gibi kaliteyle ilgili maliyet arttıran problemlerin azaltılması, ürün akış süresinin kısaltılması, çalışanların iş yapma şekillerinin bazı örnek uygulamalarla iyileştirilmesi ve verimin arttırılması, maliyetin düşmesi, çalışan motivasyonunun iyileştirilmesidir" diye konuştu.

İhracatta 2019 hedefi 1 milyar 450 milyon dolar

2019 yılı sonunda kuru meyve ihracatında 1 milyar 450 milyon doları aşmayı beklediklerini dile getiren Celep ihracat rakamlarında geldikleri noktayı şöyle özetledi; “"Çekirdeksiz kuru üzümde 100 bin 410 ton ürün satarken 210 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdık. Kuru kayısıda 47 bin 55 ton karşılığı 122 milyon dolarlık ihracat yaptık. Kuru incirde ise; 31 bin 270 ton incir ihraç ederken döviz karşılığı 118 milyon dolara ulaştı. 2019 yılı ilk 11 aylık döneminde, yüzde 3'lük bir artışla 1 milyar 296 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştık. Yıl sonunda ihracatımızın 1 milyar 450 milyon doları aşmasını ve geçen yıla göre yüzde 7 oranında artış kaydetmesini bekliyoruz."


Etiketler: İHRACAT ÜRETİM EGEİHRACATÇIBİRLİKLERİ BİROLCELEP TİCARET URGEPROJESİ EKONOMİ

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Plastik üretimi 2019’da miktarda yüzde 3,4 arttı

Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) verilerine göre 2019 yılında plastik mamul üretimi bir önceki yıla kıyasla miktarda yüzde 3,4 artışla 9,46 milyon tona yükselirken değerde ise yüzde 2,5 düşüş ile 33,4 milyar dolar olarak gerçekle�...

İstanbul'da 20 milyarlık altın var

İstanbul'da 20 milyarlık altın var


7 yıl önce Best Haber

BDDK verilerine göre, Türkiye'deki altın mevduatları bu yılın ilk 9 ayında, 2018'in aynı dönemine göre yüzde 67.3 artarak yaklaşık 64,5 milyar liraya ulaştı. Altın mevduatının neredeyse 3'te 1'i İstanbul'da...

Küresel büyüme endişeleri, Njeopolitik riskler, Brexit, merkez...

TÜRKİYE’DEKİ İŞSİZ SAYISI 83 BİN KİŞİ ARTTI

2018 yılındaki işsiz sayısı 3 milyon 537 bin kişi olurken, 2017 yılına oranla 83 bin kişi arttığı saptandı. Böylelikle 0,1 puanlık artışla, işsizliğin yüzde 11 seviyesinde gerçekleştiği görüldü.
Medya takibinin öncü kurumu Ajans Press, işsizlik oranlarını konu alan araştırmayı ince...