loader
Kişisel bakım malzemelerine zam gelmeyecek

Kişisel bakım malzemelerine zam gelmeyecek

Dövizde yaşanan hareketlilik sonrası başta hammadde fiyatları olmak üzere, lojistik ve diğer giderlerin artması, 2019 yılında tüm ürün kalemlerinde olduğu gibi kozmetik ve kişisel bakım malzemelerinde de yüksek oranda zamlara neden oldu. Kişisel bakım ve kozmetik malzemeleri, gelişen ihracat hacmi ve artan satış rakamları sebebiyle ekonomik daralmadan diğer perakende ürünlerine oranla daha az etkilendi.
Sektöre dair değerlendirmelerde bulunan 2018 yılı ihracat lideri Giz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Zengin, “Kimya sektörü içerisinde global satış hacmi ile önemli bir yere sahip olan kozmetiğin temelinde petro-kimya sanayisinin bulunması, günümüz küresel petrol ve enerji fiyatlarında yaşanan dalgalanmalardan doğrudan etkileniyor. Küresel ticarette ortaya çıkabilecek belirsizlikler, kozmetik sektörünün ihracat tarafındaki temel riskler olarak karşımıza çıkıyor. 2019’un Aralık hariç, 11 aylık İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği raporunu incelediğimizde, kozmetik ihracatında yüzde 2,5’luk bir artış gerçekleştiğini görüyoruz. Sadece kozmetik değil birçok sektör için ihracat bir çıkış kapısı anlamı taşıyor. Bu sebeple birçok şirket ihracat çalışmalarına ağırlık verdi. İhracata yönelik pazarlama faaliyetlerinin rakamlara yansımasını bekliyorum.” değerlendirmesinde bulundu.
“2020’de fiyatlar daha dengeli seyredecek”
Ekonomik durgunluğa ve ürünlerde yaşanan yüzde 20’ye yakın fiyat artışına rağmen, satış rakamlarının düşmemesinin umut verici olduğunun altını çizen İbrahim Zengin, “Satış rakamlarının fiyat artışından çok fazla etkilenmemesinin birçok sebebi var. Kadınların iş hayatında güçlenmesi, şehirleşmenin artması ve kozmetik malzemelerinin tıpkı temizlik maddeleri gibi temel ihtiyaç olarak görülmesi satışların devamlılığını sağlıyor.” dedi. 2020 yılında ülke ekonomisinin toparlanma sürecine girmesini beklediklerini dile getiren Zengin, “Olağanüstü bir gelişme yaşanmaz ise Türkiye ekonomisi 2020’de dengesini bulacak. Geçtiğimiz 2 yılda yaşanan fiyat hareketliliğini bu sene pek görmeyeceğiz. Özellikle yılın ikinci yarısından itibaren daha güzel bir tablo ile karşılaşacağız. Bu sebeple kozmetik malzemelerinde ve genel olarak perakende kalemlerinde, fiyatların stabil şekilde seyretmesini bekliyoruz. Tüm bu dinamikleri hesaba kattığımızda da iç pazarda kozmetik sektörünün minimum yüzde 10’luk büyüme yaşayacağını öngörüyoruz. Ayrıca sektörün ihracat oranlarının da kayda değer miktarda artmasını bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.


Etiketler: KOZMETİK KİŞİSELBAKIM GİZKOZMETİK İBRAHİMZENGİN 2020ZAM TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Çıplaklı Mahallesi’ne parke yol

Çıplaklı Mahallesi’ne parke yol


5 yıl önce Best Haber

Döşemealtı Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, Çıplaklı Mahallesi Albay Süleyman Külahçı

İlköğretim Okulu ve Kapalı Pazar Yeri ile bağlantılı sokaklarda parke yol yapımına başladı.

Özellikle öğrencilerin ve pazara gelen vatandaşların kullandığ�...

Domino’s Türkiye fast-food pazarında liderliği hedefliyor

İzlediği nokta atışı pazarlama stratejisiyle 2019 yılında önemli bir dönüşüm yaşayan Domino’s, 2020 yılında fiyat ve ulaşılabilirliğiyle Türkiye fast-food pazarında liderliği hedefliyor. Pizza satan evlere servis markası kimliğini genişleterek “Domino’s Sofrası” konseptini yaratan ve Ekm...

Suriyeli artışı !

Suriyeli artışı !


6 yıl önce Best Haber

Türkiye’deki geçici koruma kapsamındaki güncel Suriyeli nüfusu 3 milyon 585 bin 209 olarak kayıtlara geçerken, geçenyıl bu rakamın 3 milyon 576 bin 370 olduğu belirlendi.

Medya takip kurumuAjans Press, Suriyelilerle ile alakalı basına yansıyan haber adetlerini inceledi. ...