loader
KADIN İŞVERENLERİN ORANI YÜZDE 8,8 OLDU

KADIN İŞVERENLERİN ORANI YÜZDE 8,8 OLDU

Türkiye’deki cinsiyete göre işveren olarak çalışanların dağılımı belli olurken, bu rakam 2017 yılı itibarıyla kadınlarda yüzde 8,8 olarak görüldü.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden ve medya yansımalarından derlenen bilgilere göre, Türkiye’de işveren olarak çalışan kadınların oranı yüzde 8,8 olarak görüldü. Böylelikle erkek işverenlerin oranı yüzde 91,2 olarak kayıtlara geçti. Cinsiyete göre işveren olarak çalışanların dağılımı yıllara göre incelendiğinde ise kadın işverenlerin oranı 2016 yılında yüzde 9,0 iken 2015 yılında yüzde 8,1 olduğu saptandı. Böylelikle yıllar içinde oranların yükselip azalma anlamında değişikliği gösterdiği kayıtlara geçti.

 

ITS Medya ve Ajans Press’in gerçekleştirdiği medya incelemesinde, konuyla alakalı yazılı basına yansıyan haber adetleri de belli oldu. Son 4 yıl içerisinde, girişimci başlığı altında 66 bin 10 adet haber çıkışı tespit edildi. Kadın girişimci adına çıkan basın haberleri incelendiğinde ise 18 bin 763 haber yansıması görüldü.


Etiketler: kadın ekonomi iş dünyası

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Türk Telekom'dan deprem bölgesindeki çocuklar için bayram etkinlikleri

Türk Telekom, Ramazan Bayramı ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda Hatay’daki çadır kent ve konteyner kentlerde kalan çocuklara özel bir etkinlik organize etti. Türk Telekom’un Ramazan ayı boyunca 5 kentte vatandaşlarla buluşan sosyal ve dijital aktivite tırında, çocuklara ...

HEDEF  10 GW SINIRINI GEÇMEK

HEDEF 10 GW SINIRINI GEÇMEK


6 yıl önce Best Haber

Yaşanan iklimsel değişiklikler ve ekonomik sorunlarla birlikte geleceğe temiz bir çevre bırakma anlayışı, yenilenebilir enerji kaynaklarına ihtiyacı daha da artırıyor. Bu arayış içerisinde özellikle rüzgar enerjisinin sağladığı ekonomik, toplumsal ve çevreci faydalar ön plana çıkıyor. Ç...

 DİMES İçecek Şirketi Vizyonu ve Güçlü İhracat Genişlemesi ile Büyüdü

Ülkemizin önde gelen yerli sermayeli meyve suyu ve içecek markası DİMES, daralma gösteren yurt içi pazarda pozitif ayrışarak büyümeyi sürdürürken, kendi markası ile var olduğu uluslararası pazarlarında da büyümeye devam ediyor. İçecek pazarının yenilikçi, besl...