loader
Geleceğin çalışanları kişisel gelişime önem veriyor

Geleceğin çalışanları kişisel gelişime önem veriyor

Hizmet verdiği 67 ülkede her gün 100 milyon kişinin yaşamına dokunan Sodexo, Global İşyeri Araştırması ile geleceğin çalışanlarının nabzını tuttu. Sodexo’nun çalışanlarıyla yaptığı görüşmeler ışığında yapılan araştırmaya katılan Z jenerasyonunun (1999 ve sonrası doğumlular) iş yerinden en büyük beklentisi ‘eğitim’ oldu. Z jenerasyonunun yüzde 81’i devam eden eğitime ve gelişimine önem verdiği, bu nedenle kişisel gelişim için fırsat sağlayan bir iş yerinde çalışmayı tercih edeceğini dile getirdi. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu eğitimin yanında kolaylıkla internet erişiminin olmasına dikkat çekti. Yüzde 74’lük kesim işyerlerinde kablosuz internet bağlantısı ile kolaylıkla internet erişiminin gerekli ve önemli olduğunun, bunun günümüz şartlarında birer ihtiyaç olduğunun altını çizdi.

İş dünyasının geleceği yeni nesil çalışanların yönlendirmesiyle birlikte yön değiştirdiğine dikkat çeken Sodexo CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, “Yeni nesil çalışanlarının beklentilerine yanıt veren iş yaşamı önem kazanıyor. Bu nedenle çalışanların gelişimine katkı sağlayabilecek destekleyici ve uyarlanabilir hizmetlerle geleceğin işyerini oluşturmak gerekiyor” dedi. Yemekten temizliğe tüm hizmetleri o kurumun ihtiyaçlarını gözeterek şekillendirdiklerini söyleyen Zeytinoğlu, “Çalışanların tercihleri doğrultusunda düşünülen hizmetlerle donatılmış mekanlar ile çalışanların aidiyet duygusunun artmasına, dolayısıyla da performans artışına katkı sağlıyoruz” dedi.

Nesiller arasında büyük farklar var

Rapordan öne çıkan notlar şöyle:

  • Z jenerasyonu çalışanların yüzde 81’i işyerlerindeki sağlık hizmetlerinin gerekli ve önemli olduğunu düşünürken, ‘Baby Boomers’ olarak bilinen 1946-1963 doğumlu çalışanların yüzde 44’ü aynı görüşü paylaşıyor.
  • Yeni nesil sosyal alanlara da önem veriyor. Z jenerasyonunun yüzde 71’i iş yerlerinde sosyal alanların mutlaka olması gerektiğini savunuyor. İş yaşamından yavaş yavaş elini çeken ‘Baby Boomers’ neslinin yüzde 60’ı çalıştığı yerde sosyal alan arıyor.
  • Kişisel asistan konusu da nesil farklılığını gözler önüne seriyor. Z jenerasyonunun yüzde 53’ü “Kişisel asistan gerek” diyor. 1946-1963 arası doğanların yüzde 31’i bu fikre sıcak bakıyor.
  • Z jenerasyonundan 3 kişiden 2’si çalıştığı işyerinin ulaşım hizmeti sunması gerektiğini düşünüyor. Eski jenerasyonda ise bu oran yüzde 49.

Etiketler: SODEXO ZJENERASYONU AHMETZEYTİNOĞLU TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA FACE İNSTAGRAM

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Ankara'daki köpek katliamının zanlıları serbest

Yenimahalle İlçe Emniyet Müdürlüğü Suç Araştırma Büro Amirliği ekipleri, köpekleri zehirlediği iddia edilen şüpheliler, Levent Ö., Musa D. ve Aydın G.'yi yapılan çalışmayla yakaladı. Sebze halinde balıkçılık yapan ve aynı mahallede oturan Levent Ö.'nün k&...

Kepez’e spor salonu müjdesi

Kepez’e spor salonu müjdesi


5 yıl önce Best Haber

Kepez Belediye Meclisinin aylık olağan toplantısında ilçenin batısına spor salonu müjdesi geldi. Gençlik ve Spor Bakanlığı ve belediye işbirliğinde Baraj Mahallesi’nde belediyenin mülkiyetindeki alana, spor salonu yapılacak.

Kepez Belediye Meclisi’nin, Şubat ayı olağan toplantısında 21’i...

Memur Sen talepleri sıraladı

Memur Sen talepleri sıraladı


6 yıl önce Best Haber

Memur Sen talepleri sıraladı
Memur Sen istedi top hükümette
Türkiye'de yetkili sendika konumundaki Memur Sen Ağustos ayında başlayacak toplu
sözleşme görüşmeleri öncesinde taleplerini bildirdi. Memur Sen İl Temsilcisi Mustafa Çoban,
sözleşmenin 5 milyo...