loader
Geleceğin çalışanları kişisel gelişime önem veriyor

Geleceğin çalışanları kişisel gelişime önem veriyor

Hizmet verdiği 67 ülkede her gün 100 milyon kişinin yaşamına dokunan Sodexo, Global İşyeri Araştırması ile geleceğin çalışanlarının nabzını tuttu. Sodexo’nun çalışanlarıyla yaptığı görüşmeler ışığında yapılan araştırmaya katılan Z jenerasyonunun (1999 ve sonrası doğumlular) iş yerinden en büyük beklentisi ‘eğitim’ oldu. Z jenerasyonunun yüzde 81’i devam eden eğitime ve gelişimine önem verdiği, bu nedenle kişisel gelişim için fırsat sağlayan bir iş yerinde çalışmayı tercih edeceğini dile getirdi. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu eğitimin yanında kolaylıkla internet erişiminin olmasına dikkat çekti. Yüzde 74’lük kesim işyerlerinde kablosuz internet bağlantısı ile kolaylıkla internet erişiminin gerekli ve önemli olduğunun, bunun günümüz şartlarında birer ihtiyaç olduğunun altını çizdi.

İş dünyasının geleceği yeni nesil çalışanların yönlendirmesiyle birlikte yön değiştirdiğine dikkat çeken Sodexo CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, “Yeni nesil çalışanlarının beklentilerine yanıt veren iş yaşamı önem kazanıyor. Bu nedenle çalışanların gelişimine katkı sağlayabilecek destekleyici ve uyarlanabilir hizmetlerle geleceğin işyerini oluşturmak gerekiyor” dedi. Yemekten temizliğe tüm hizmetleri o kurumun ihtiyaçlarını gözeterek şekillendirdiklerini söyleyen Zeytinoğlu, “Çalışanların tercihleri doğrultusunda düşünülen hizmetlerle donatılmış mekanlar ile çalışanların aidiyet duygusunun artmasına, dolayısıyla da performans artışına katkı sağlıyoruz” dedi.

Nesiller arasında büyük farklar var

Rapordan öne çıkan notlar şöyle:

  • Z jenerasyonu çalışanların yüzde 81’i işyerlerindeki sağlık hizmetlerinin gerekli ve önemli olduğunu düşünürken, ‘Baby Boomers’ olarak bilinen 1946-1963 doğumlu çalışanların yüzde 44’ü aynı görüşü paylaşıyor.
  • Yeni nesil sosyal alanlara da önem veriyor. Z jenerasyonunun yüzde 71’i iş yerlerinde sosyal alanların mutlaka olması gerektiğini savunuyor. İş yaşamından yavaş yavaş elini çeken ‘Baby Boomers’ neslinin yüzde 60’ı çalıştığı yerde sosyal alan arıyor.
  • Kişisel asistan konusu da nesil farklılığını gözler önüne seriyor. Z jenerasyonunun yüzde 53’ü “Kişisel asistan gerek” diyor. 1946-1963 arası doğanların yüzde 31’i bu fikre sıcak bakıyor.
  • Z jenerasyonundan 3 kişiden 2’si çalıştığı işyerinin ulaşım hizmeti sunması gerektiğini düşünüyor. Eski jenerasyonda ise bu oran yüzde 49.

Etiketler: SODEXO ZJENERASYONU AHMETZEYTİNOĞLU TÜRKİYE AKDENİZ ANTALYA FACE İNSTAGRAM

Şimdi Paylaş

0 Yorum

Yorum Yap

CAPTCHA Image 

Benzer Haberler

Doğa tutkunları CNR’a kamp kurdu

Doğa tutkunları CNR’a kamp kurdu


6 yıl önce Best Haber

CNR Holding kuruluşlarından Pozitif Fuarcılık tarafından, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle düzenlenen Camp & Caravan İstanbul Fuarı, ziyaretçilerin yoğun ilgisi ile kapılarını açtı. CNR Expo İstanbul Fuar Merkezi’nde CNR Avrasya Boat ...

Esnaf alarm veriyor

Esnaf alarm veriyor


7 yıl önce Best Haber

Sosyal güvenlikte dengeler altüst oldu. Esnaf ve tarım sigortalılarını gösteren 4b statüsünde aktif çalışan sayısı son 10 yılda 276 bin azalırken emeklilerin sayısı 695 bin kişi arttı.

Ekonomideki kötü gidiş nedeniyle kepenk kapatmak zorunda kalan esnaf ile tarım istihdamındaki aşırı ...

Vodafone Tv'nin ilk dizisi ''Kafa Doktoru''

Dijital dizi platformları arasına katılmaya hazırlanan Vodafone TV’nin ilk dizisi “Kafa Doktoru”, güçlü oyuncu kadrosuyla göz dolduruyor. Yönetmenliğini ve yapımcılığını Ozan Özcan’ın üstlendiği, senary...